Even een update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roos en Irma - WaarBenJij.nu Even een update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roos en Irma - WaarBenJij.nu

Even een update

Door: Roos en Irma

Blijf op de hoogte en volg Roos en Irma

20 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

We hebben er nu al 2,5 week stage erop zitten, en het wordt steeds beter en leuker. We voelen ons al steeds meer zuster Irma en zuster Roos. We hebben allebei al wat spannende dingen mogen doen, zoals enge wonden verschonen, infusen verwijderen en maagsondes inbrengen. Het is nog steeds wel erg wennen aan de manier van werken, maar het wordt steeds makkelijker om mee om te gaan. We zijn nu zo goed als klaar met ons stagewerkplan dus nu kunnen we echt aan onze competenties en leerdoelen gaan werken.
We zijn nu echt al 2 werkende huisvrouwtjes geworden. Koken, wassen, schoonmaken, boodschappen doen etc. Ja, moeders, respect voor jullie, we kunnen niet wachten om als we thuis komen op de bank te gaan zitten terwijl onze moeder een heerlijke boerenkool of iets anders hollands in elkaar draait. We zijn wel creatief met koken hoor, gebakken banaan, kouseband, rijst, bami, en andere gerechten die in ons nieuw Surinaamse kookboek staan. Af en toe hebben we wel behoefte aan ‘hollands’ eten hoor. Maar er schijnt hier een restaurant te zijn waar je hutspot enzo kunt eten, dus die gaan we een keertje opzoeken! En anders is er ook altijd de Mac Donalds nog ;).
Dit weekend hebben we lekker gerelaxed, zaterdag hebben we de hele dag bij het zwembad gelegen met z’n vijfen om ons kleurtje bij te werken. Dit keer gelukkig niet rood, dus het gaat de goeie kant op. Ik was nog even creabea geweest door Roos haar, haar in te vlechten en al haar collega’s vonden het helemaal mooi! Nou als dat geen compliment is, ze lopen hier echt met de meest creatieve haar creaties rond, dus ik kan mijn geluk op.
We zijn zaterdagavond toch weer een avondje uit geweest. Eerst uit eten geweest bij een Javaans/Surinaams restaurant. Daar heb ik eindelijk mijn langverwachte pom gegeten en Roos haar bakkeljauw: Heerlijk! Er was zaterdag carnaval in Suriname, een hele happening! Helaas hadden we de middagoptocht gemist omdat we dus lagen te luieren bij het zwembad. Maar ’s avonds was er een band in het uitgaanscentrum en stond iedereen te dansen en te zingen. Echt heel erg leuk om te zien. Er stonden echt meisjes van 7/8 jaar ontzettend te swingen met hun heupjes zoals wij dat nooit zullen kunnen vrezen we. Verder weer de Starzz onveilig gemaakt en weer ontzettend gelachen om al die mensen daar.
Volgend weekend gaan we waarschijnlijk onze eerste echte binnenlandtrip maken. We willen naar Brownsberg om daar te gaan wandelen en de natuur te bekijken. We gaan vrijdagochtend weg en zullen zondag weer thuis komen. We moeten nog wel hangmatten kopen, want daar zullen we in moeten slapen 2 nachten! Het zal ons benieuwen hoe we dat gaan doorstaan, het schijnt wel relaxed te slapen dus het zal wel goed komen.
Helaas missen we daardoor wel onze salsales, en het is nét zo leuk! We beginnen al echt leuke pasjes te leren en dansen ook met partners die het heel goed kunnen. (helaas wel 3 meisjes per 1 jongen, maar goed zo is dat nu eenmaal in de danswereld). We moeten zelfs volgende week vrijdag al “examen” doen! Als we die halen mogen we door naar de semi-gevorderde groep en dan gaan we echt swingen met die heupen!

  • 20 Februari 2007 - 19:31

    Janneke:

    Ey dames,

    Een goede hangmat kan je kopen in de Saramacca straat. Daar heb je allemaal bazaars. Dan moet je naar de Jeruzalem bazaar gaan. Daar zijn heel veel hangmatten. Deze winkel zit op de helft van de Saramacca straat aan je rechterkant (als je van het centrum komt). Succes.

    En Brownsberg is heerlijk. Het is er koeler waardoor er minder muggen zijn. Je kan er brulapen zien en de zonsopgang om kwart over 6 is een absolute must (als het helder weer is).

    Heel veel liefs Jakkie

  • 20 Februari 2007 - 20:59

    Nancy:

    Hai lieverds!
    Wat een leuke foto's! Zo te zien en te lezen hebben jullie het ontzettend naar je zin.. waar ik erg blij om ben natuurlijk! Ik mis jullie en onze gezellige avondjes wel erg hoor! Ik ga in april ook op 'avontuur' namelijk naar Litouwen voor een project vanuit de HvA. Voor een weekje, maar dat is lang zat voor mij!! Ik ben trots op jullie.
    Tot spreeks.
    Dikke kus, Nancy

  • 20 Februari 2007 - 21:22

    Mariska:

    Wat leuk ziet het er allemaal weer uit!! en het zusterpakje staat je zeer goed Roos....haha;)Hear from you soon!!! xxx

  • 21 Februari 2007 - 08:36

    Arjan:

    Dames, vergeet niet voldoende warmere kleren en extra lakens mee te nemen naar Brownsberg. In de hangmat is het daar in de nacht gruwelijk koud (18 graden, maar het voelt ECHT koud)!!! Ik spreek uit ervaring!

  • 21 Februari 2007 - 11:27

    Nikki:

    IK BEN JALOERS IK WIL OOK NAAR SURINAME !! Vandaag 21 feb 2007 is debby vertrokken en een vriend van mij ook en ik blijf weer hier achter ...
    Echt zo cool daar :-) hehe groetjes Nikki

  • 21 Februari 2007 - 11:48

    Oma En Opa Duijn:

    leuk verslag en mooie plaatjes.en jullie vermaken je zoals we lezenwel goed.

  • 22 Februari 2007 - 07:52

    Chrissy:

    Hey Swalies!!
    Nou de jaloezie groeit met de dag zoals je begrijpt... enne irma, wie moet mijn haar nou invlechten? ;) haha
    Nou have fun en we houden contaaaaact!! :D
    xxxxxx laf joe

  • 22 Februari 2007 - 20:35

    Sander:

    Die party pics zijn de shizzl. Jullie verhalen zijn nog steeds dik. Ik spreek jullie

    Oja ik kwam gewoon DEF RHYMEZ tegen in de trein!!

    Iedereen houd van doekoe iedreen houd van geld YEAH!!!

  • 23 Februari 2007 - 12:33

    Denies:

    hej chickiesssss wat een leuke foto's, zo te zien vermaken jullie je prima! groetjes van mij

  • 26 Februari 2007 - 14:50

    Corina:

    Hoi Irma,
    Ik hoorde van je zus dat je je trompet mist, maar zo je verslagjes te lezen en de foto's te zien heb je daar helemaal geen tijd voor! Gezellig hoor!
    Heel veel plezier nog daar en ik houd de site in de gaten. Leuk hoor.
    Groetjes van je "collega muzikant".

  • 27 Februari 2007 - 20:20

    Nicole:

    Leuk om te horen en te zien wat je daar allemaal beleeft. Geniet er lekker van en ach je went wel aan het moederschap met kinderen om je heen koken en zo en dan te horen krijgen dat ze het niet lusten. Maar ... Nou ja
    Veel plezier daar en tot meels.

  • 27 Februari 2007 - 20:34

    Mirjam:

    Hey Irma en Roos!

    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben daar! en leuke foto's! lekker feesten daar dus! geniet er maar van! en werkse!!
    doei doeii

    groetjes Mirjam (bar-sax)

  • 28 Februari 2007 - 16:51

    Trudy :

    Wat hartstikke leuk om te lezen,en de foto's helemaal toppie, en dat uniform, echt geweldig, niet meer uit doen.
    Heel veel plezier verder en slaap lekker in de hangmat,succes met alles...groetjes...Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2007

WE KOMEN TERUG!!

22 Juni 2007

laatste daagjes!!

10 Juni 2007

Brokopondo centrum

25 Mei 2007

Het binnenland

20 Mei 2007

Palumeu
Roos en Irma

Actief sinds 21 Nov. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19002

Voorgaande reizen:

30 Januari 2007 - 08 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: